lauantai 23. helmikuuta 2013

Sisäistä rauhaa etsimässä

Eilen oli jännä päivä, taas uusi ihminen tuli käymään ja mentiin kentälle hänen ja Oman ihmisen kanssa. Siellä oli kaksi muutakin hevosta, ja minä nostin hännän ylös ja keskityin ympäristön tuijotteluun. Oma ihminen välillä vähän koitti huudella jotain ja peruuttaa minua, mutta minä olin niin täpinöissäni, etten oikein jaksanut kuunnella, vaikka toki väistinkin kun komennettiin. Mutta sitten se uusi ihminen tuli viereen ja peeveli, häntä olikin pakko huomioida. Piti kättään niskassanikin, kunnes laitoin pään alas. Sitten seisottiin, välillä käytiin kävelemässä (ja sitä tätiä ei muuten kiilattu yhtään, vaikka toki heti yritinkin) ja sitten seisottiin taas ja laskettiin päätä. Eikä siinä sen kummempaa sitten tapahtunutkaan, ihmisten vieressä oli ihan hyvä olla vaikka kaverit juoksivat ympärillä ja lähtivät lopulta talliin. Välillä narun päässä oli tämä Opettaja ja välillä Oma ihminen. Sitten ikuisuuden päästä kun porkkana-aika jo lähestyi kovasti ja minä siitä huolimatta seisoin oikein rauhassa ja huomioin ihmisiä ja ihan itsekin laskin päätäni ja kovasti koitin esittää olevani kiltti ja rauhallinen ja kuuliainen pikku varsa, pääsin vihdoin takaisin talliin herkuille.


Tänään Oma ihminen tuli yksin, ja kävimme taas kentällä kävelemässä ja laskemassa päätä. Oma ihminen ei ole kyllä yhtään niin jämpti ja järkähtämätön kuin Opettaja oli, mutta kyllä minä silti tottelin kiltisti, vaikka välillä pitikin jäädä tuijottamaan ohi meneviä koiranulkoiluttajia tai maneesille menevää Setää. Tallissa sain porkkanat ja sitten vielä seisoin hetken käytävällä remmeihin käärittynä. Oma ihminen otti taas jotain keppejä käsiinsä ja kosketteli kylkiäni niillä ja välillä heilutteli remmejäkin niiden avulla. Tämä oli jo ihan tuttua juttua, väistinkin takapäällä nätisti kun keppi painoi kankkua. Sitten minua vielä rapsuteltiin toisen kepin rapsutuspäällä ja Oma ihminen nauroi, että keväämmällä varmaan tästä haravoinnista tulee kunnon hitti! Sitten remmit riisuttiin ja pääsin takaisin karsinaan jatkamaan ruokailua. Kuulemma nyt keskitytään lähiviikot vain keskittymisharjoituksiin ja rauhallisena pysymiseen vaikka ympärillä tapahtuisi mitä. Minä kyllä ajattelin keskittyä myös syömiseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti