sunnuntai 6. tammikuuta 2013

Uusi vuosi, uusi lauma

Uuden vuoden kunniaksi minä sain päähäni uuden Cob-kokoisen riimun. Oma ihminen totesi, että ainakin pää kasvaa, jos ei muuta. Korvienvälin kasvusta ei kuulemma ole takeita, phah!

Näin söpön poniriimun sain. Lupaan liata sen ensi tilassa.

Oma ihminen kietoi minut taas remmeihin ja sitten lähdettiin taas Isoveljen johdolla kävelemään pitkin teitä, Isoveli kantoi omaa ihmistään selässä, minä kävelin keskellä ja Oma ihminen oli ohjien päässä takana. Pari kertaa meinasin kääntyä omille teilleni, mutta Oma ihminen juoksaisi vierelleni osoittamaan suuntaa ja sitten käveltiin taas. Tällä kertaa ei vastaan tullut ylimääräisiä päriseviä kulkuneuvoja, joten maltoin kulkea Isonveljen hännässä, enkä pukittanutkaan kuin pari kertaa, kun se ärsyttävä remmi hännän alla häiritsi.

Tallissa ihmiset pitivät pitkään palaveria, ja sitten pääsin ulos. Mutta kas, seuraksi tulivat sekä Isoveli että Setä! Kun ihmiset päästivät meidät irti ja suojautuivat aidan taakse, Isoveli ilmoitti yhdellä päänheilautuksella olevansa pomo. Minä alistuin minkä ehdin ja juoksin karkuun sekä Isoveljeä että Setää. Setä päätti vielä varmistaa että vaikka hän alistuukin Isoveljelle, minulla ei ole asiaa edes harkita pomottamista. Seuraavaksi sainkin juosta aika lujaa karkuun. Ihmiset karjaisivat aidalta ja Isoveli tuli hätiin ja kertoi Sedälle, että joku raja kaverin jahtaamisessa. Minähän riemastuin siitä niin, että kävin vielä laukkaamassa Sedän vierestä ja pukitin mennessäni! Mutta varmuuden vuoksi silti koitin pysytellä vähän etäämpänä kummastakin.

Hyvin yltää, kun vähän kurkottaa!

Nyt meillä on sitten kolmen ponin lauma ja aika leppoisasti olemme asettuneet yhteen. Minä koitan saada Isoveljeä leikkimään ja jos Setä näyttää ärtyisältä, juoksaisen Isoveljen taakse turvaan. Oma ihminen on syynännyt jalkoja tavallistakin huolellisemmin tämän viikon, mutta uusia haavoja ei ole ilmestynyt. Sen sijaan niihin vanhoihin haavoihin suihkitaan joka päivä jotain ainetta, ja minua alkaa jo ärsyttää moinen. Mutta haavat kuulemma näyttävät hyvältä ja suihkiminen on hävittänyt sääreen hiipinyttä liikalihaa pois, joten kuulemma toivoa on että kovin pitkään minun ei tarvitse enää sietää tuota jalkojen suihkuttelua.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti